Friday, August 7, 2009

Wedding Cake

Saya selalu mengimpikan kek kahwin saya bertingkat2, besar, dan cantik seperti kek Martha Stewart. Tapi itu impian jela. Kenyataannya, mana mampu weh. Haha. Kang ada yang makan pasir lepas kahwin sebab nak kek gah punya pasal;p

Walaupun, saya teringin nak kek fondant yang sangat cool dan comel tapi disebabkan saya ini seorang yang praktikal dan tahu kek fondant atau icing atau dummy cake itu tidak sedap dan dummy cake of course tak boleh makan, maka criteria utama kek saya mestilah kek buttercream. Saya suka gila ye tuan2 dan puan2 kek besday yang setengah kilo harganya belasan ringgit kot. Ntah dah lama tak beli. Dulu rm10 je. Mungkin dah naik harga. Tapi saya tahu kek itu tersangatlah tak cantik dan comot.

One day, I was accidentally bumped into this creative lady with her cakes and cuppies. Dalam website sajelah tapi. MasyaAllah. Sangat perfect dan cantik dan creative. I love all her works. And to be surprised, she just uses buttercream for all her cakes deco. But it turns out so beautiful. I could imagine that she is another Bree Desperate Housewives in reality. Haha.

Unfortunately, she stays in Seremban thus wont able to bake a wedding cake for me. And how on earth I could fine someone like her in JB? Anyone ada suggestion? Oh ya, harga mestilah affordable ye;p

My all time favourite - Simple yet nice, buttercream cake by RatuKek

4 comments:

the seasonal blogger said...

putih tu citarasa ko. and kuning too. to spice up the purple ke? saya setuju dgn pemilihan kek yang boleh dimakan!! jgn wat kek bantal sudah yuli :P

~ said...

tu contoh hhahah kalo aku nye cake, aku pilih bunga purple. tak pon pink hihihi

^^, said...

kalau ko ade kek bertingkat2 tp tak kasi aku makan, siap la ko.haha

~ said...

sepotong rm3..
pass2 kat sape2 yg berminat eh? hahaha;p

 

Template by Best Web Hosting