Monday, January 16, 2012

Azam Tahun Baru.

At first I thought I would have no resolution for 2012 because tak tahu nak azam apa. But then, after a while, I just found one which is I want to be healthy. When I said healthy, of course it relates to excercise. Biaselahkan. Bab-bab exercise ni memang paling jarang nak dibuat. Lebih-lebih lagi, bila badan tak naik sangat walaupun makan berkilo-kilo lemak. Tapi lemak degil kat perut still tak hilang. Harap maklum.

Since hubby is actively involved in Marathon nowadays, semestinya saya terasa a bit tergugat. Mana boleh dia healthy sorang-sorang. Saya pun nak sihat. Kurus tak semestinya sihat. I had high cholestrol though in 2008. Seriously scared. Tapi takut jelah. Makan tetap tibai semua benda. Haha. And today, I did the health screening again. Let's see the result in 2-3 weeks time whether I'm healthy or not.

So now, here's the plan. Every weekend, I'm going to wake up early and have a good 2-3km jogging. Itu azam jelah. Tak tahulah kalau hangat2 taik ayam pulak. Haha. Mana tahu lepas ni, I posted a photo joining a marathon pulak kan. Jangan terkejut plis. ;p

Wish me luck!

2 comments:

^^, said...

Pijoi.....ready untuk urut kaki and pinggul (sopan kan bhs aku) yang akan crammmmmmmmm...!!!

~ said...

hahahahha tepat skali. Hari tu dah suruh urut peha. sakit gile dong. Nampak sangat tak penah lari.

 

Template by Best Web Hosting