Tuesday, July 24, 2012

Another Random Day

Mengiron selonggok baju itu adalah satu penyiksaan (buat saya). Lihatlah. T____T

Boleh histeria tengok baju selonggok macam ni. 
Inilah aktiviti bulanan saya ok. Setiap kali kena iron baju selonggok, rasa nak tarik-tarik rambut sendiri. Heh. At least 3 jam nak kena iron. Lama gile. Kalau buka kedai dobi mesti berjaya. Ini semua sebab baju encik suami yang susah nak licinlah. Apalagi kan. Terutama brand Padini. Saya selalu berharap semua baju suami adalah brand G2000. Boleh jimat masa sejam. Hehe. Jadi, ibu-ibu dan isteri-isteri, ingat ya. Jangan beli brand Padini kalau tak mahu diri sengsara. 

So how's your Ramadhan going? Saya rasa sangat best berbanding tahun-tahun yang sebelumnya. Tahun ini rasa lebih tenang. Lebih-lebih lagi bila 3-4 hari yang lepas saya ada sedikit murung. Biasalah hidup mesti ada cabaran dan dugaannya. Moga Allah terus beri ketenangan jiwa kepada saya. InsyaAllah.

Tahun ni ada azam Ramadhan. Eceh.

1) Tak mahu tidur lepas sahur.
2) Nak selalu masak for iftar walaupun on weekdays.
3) Terawikh berjemaah dengan suami.

As of now masih berjaya. Tapi harini macam ada ngantuk2 sikit. Huhu. Bertahan Yuli bertahan! Terawikh juga masih on walaupun mencabar. Budak kecik tulah. Saja cari pasal. Time kami sembahyang tu lah dia nak park walker truck die depan sejadah, naik belakang Abah time nak sujud, duduk atas riba Abah time duduk antara dua sujud, dan macam-macam lagilah. Yang paling best, dia ketuk kepala Abah dengan cast kaki dia yang kitorang dah bukak. Sumpah tak boleh tahan gelak time tu. Dah laa dah rakaat terakhir, tinggal nak bagi salam saja. Sabar jelah anak oi! Hehe. Itulah dia ragam budak kecik ketika Ramadhan.


Selamat menyambut Ramadhan semua. :)






No comments:

 

Template by Best Web Hosting