Monday, March 22, 2010

Hujan yang turun, Bagaikan mutiara..

Semalam hari tak produktif. Seharian tidur. Bangun di siang hari hanya untuk makan. Heh. Memang dasar pemalas! Pijoi memang menyampah sungguh dengan kemalasan saya ye. Tapi sayang punya pasal, dia kata no hal. I still lap u bebeh. Haha.

Bangun tidur nasi goreng dah terhidang. Ibu mertua ku yang penyayang yang masak. Dahlah kat rumah aku, breakfast pun dia buat. Huhu. Memanglah dasar!! Tengahari, lauk dah siap. Malam kelmarin tapau lauk kenduri rumah cousin Pijoi. Nasib baik okeh. Sebab tu seharian saya bermalas-malasan aka tido. Nikmat sampai pening2 kepala. Gila dasat.

Tambah pulak hujan di kala petang sampai malam. Nyaman sungguh. Malam, Pijoi mengidam burger. Lagi mudah kerja saya. Jadi teruslah membeli burger abang mamak. Masa membeli masih hujan agak tidak renyai. Sebab parking penuh, maka saya suruh Pijoi pulang. Pijoi risau2 tak ada payung dalam kereta. Alah. Rumah sekangkang kera. Jadi saya nekad mahu pulang dalam hujan yang tidak renyai.

Tiba2, jeng jeng jeng...

Saya nampak kelibat Pijoi datang bersama payung. Hehe. Selepas selesai membeli dan bergosip pasal Mazidul tv3 tu rupanya duduk apartment depan apartment kami serta mesti dia belum kahwin dan etc, kami pulang berkongsi payung. Terasa macam tengah berlakon cerita Korea, tak pun Hindustan, sharing2 payung. Romantik yuh! Ngeh ngeh. Cuma keadaan tak berapa nak sejuk, jadi tak ada pulak adegan Pijoi pakaikan saya jaket. Ok, itu lebey2. Tapi I seronok plis, beromantika sebegitu. Haha.

Okeh itu je nak cerita sebenarnya. Har har. Selamat bekerja!

7 comments:

wawa said...

dalam2 aku tension buat keje, ko punye blog entry made me laugh (bukan stakat smile je dah, laugh tros)..so thank you! :)

pijoi said...

bukan ngidam berger la...saje kesian.huhu...berger pn berger la.

Anonymous said...

aku senyum2 baca entry ko ni..kekekeke..

Unknown said...

kahkahka @ pakaikan jaket...

Unknown said...

selamat bekerja ... ngehibur

~ said...

wawa: heehe ye ke? maseh2..terbuat lawak yg xdisengajakan;p

pijoi: eleh.die yg nak sgt

zaf: terus2 senyumm bebeh!

E: aku teringin mkn nasi lemak sambal sotong n ayam goreng n telur dadar tp yg aku buat sendiri. pesal aku bgtau ko?

fahrizal: maseh!

World Soccer-Sepak Bola Dunia said...

silakan klik juga
http://agungbudirustanto.blogspot.com

 

Template by Best Web Hosting