Monday, December 6, 2010

Selamat Tahun Baru

Salam Maal Hijrah everyone.

Seperti biasa soalan bonus setiap kali awal tahun, "Apa azam baru tahun ni?"
Hurmmm..Emmmm..Mmmmmm..ZzzzzzZzz..

Kalau dulu masa budak-budak hingusan, senanglah nak jawab. Bila orang tanya "Apa azam baru?" "Saya nak belajar bersungguh-sungguh. Nak dapat 9A dalam PMR." Nak tahu tercapai ke tak, tengok je result PMR. Senang.

Tapi sekarang bila dah kerja. Tak ada pulak sebarang exam, macam susah sikit nak buat azam sebab tak tahu nak ukur macamana. Kalau boleh ukur guna bonus ke apa, senanglah jugak. Ni kang dah kerja separuh mati, sekali economy merudum, bisnes jatuh, bonus seciput je. Heh. Tapi nanti, mungkin 2-3 tahun lagi saya boleh buat 1 azam, "Tahun ni saya berazam nak buat anak bersungguh-sungguh." Senang jugak saya nak tahu tercapai ke tak. Haha.

Tak seperti tahun-tahun sebelum ni, tahun ni saya tak baca doa awal tahun. Tahun ni saya tolong aminkan saja bersama Aidan. Dah ada suami, adalah orang nak bacakan doa ;)

Apapun, saya masih berharap agar tahun baru yang mendatang ni, akan jadi lebih baik daripada yang sebelumnya. Dan dengan bertambahnya tahun, semoga diri semakin matang, baik, dan terbaik buat suami dan anak. Amin.

No comments:

 

Template by Best Web Hosting