Friday, December 10, 2010

T_T

Sedih. Sedih. Sedih dengan diri sendiri. Rasa nak menangis dan mengurung diri dalam bilik sepanjang hari like what I used to do when I was bad mood (and single). That's the best therapy. Tapi semenjak dah berpunya. Tak pernah berkesempatan buat macam tu. Lagi-lagi dah ada anak. Jangan harap. Takkan seharian suami tak boleh masuk bilik. Takkan anak menangis kelaparan buat-buat tak dengar. Tapi kalau dah bawa masuk anak dalam bilik, no more therapy. Kang anak pulak yang nangis, lagi haru-biru. Lagi murung, 10 hari tak abis.

Bulan ni sangat teruk. Buat kerja pun sampai tak betul. I dont know what went wrong. Am I too tired? Hurm. I think I am. Sakit mental dan fizikal. Tapi masih waras. Tak perlu lagilah nak jumpa Psychiatrist (betul ke eja. malas nak cek!)

Sometimes, I wish that I could have a day off for myself. Mahu pergi urut-urut and spa untuk menghilangkan stress dan kembalikan energy yang makin lama makin berkurangan. Sekarang tidur pun dah mimpi mengarut. Dahlah kena bangun malam, sumpah sangat restless bila bangun pagi.

Siapa kata, dah kawen, hidup tak jadi skema? Heh. Kan orang kata, never judge a book by it's cover. Semakin hari, hidup semakin skema adalah. Bangun pagi, berderet dah to-do lists dalam kepala. Tertinggal 1 list, memang kelam-kelibut jelah seharian. Contoh. Terlambat bangun 1 jam daripada jadual. Bangun pagi sure kelam kabut. Dengan nak sediakan susu untuk sehari, mandikan anak, kemas beg anak, kemas beg sendiri, kadang-kadang sampai terlupa bawak purse sendiri. T_T

Ewah Ewah! dah ada unsur complain nampak? Sebenarnya tak niat nak complain just nak mengadu saya sedih sebab bulan ni saya banyak buat salah besar semasa kerja. I feel like damn stupid and really not me. T_T Sekian.

3 comments:

fizzzzzzzzz said...

babe,worry not k.nnt aku dtg aku kasi gossip therapy.mungkin all u nid is just good laugh kan? kite heret esah same aku xkire!

^^, said...

hehehehe....sian ko...aku suh hire jd bibik xmo...bleh ko g spa hari2..hehe

lek2, buat salah dlm keje tu normal, ko improve je over time...agak sbb dah lama tinggal kot?

~ said...

fiz: yeahh betul tu. cm rs lamenye tak hang out ngn korg huhu
esss: ko jd bibik free laa k. konpem aku hire. hihi ntahla. aku careless je. xfocus. huhu

 

Template by Best Web Hosting