Thursday, May 7, 2009

Work is no Fun

Ini entry kedua untuk hari ini. Maaf. Saya bosan dan tak ada mood nak kerja. Sepatutnya saya kene belajar daripada trainer saya yang akan resign akhir bulan ni. Tapi dia tak ada. Semua nak resign. Saya jealous.

Ramai tanya, 'How's your work at IBM?' Saya jawab, ' )(**&^^&%*%%$'. Dont ask me the meaning of that symbols. Cannot be described at the moment. Kalau dah setiap kali lunch bitching about your own company, is that shows a good sign? Mungkin. Masih lagi boleh bertahan dan perlu diberi peluang untuk 2 atau 3 tahun lagi? Berserah. Saya hanya happy ketika lunch. Bitching and eating. That is called heaven. Ngeee.

Tak perlu terikut2 dengan mereka yang nak resign. Selagi stress management masih betul, hidup is just fine. Tapi kalau no job satisfaction, boleh ke nak bertahan? Tepuk dada, tanya selera.

Bila fikir2 balik, mana ada kerja yang fun. Even mak guard pun bising dia kerja lagi susah dari saya sebab dia tak ada komputer. Pada saya, kerja dia lagi senang kot, tengok ID orang. Cuma yang susahnya, jadi tunggul kat tepi lift. Biasalah. Manusia selalu kurang puas dengan apa yang dia ada. Sayalah manusia tu.

Untuk mengurangkan stress closing week, hari ini saya declare 'silent break'. Bermaksud 'Senyap tetapi enjoy'. Jadi saya hanya berblog hopping, tengok gambar2 wedding di FB, dan juga gambar Umar Adruce. Handsome baby ni. Buat saya rasa tak sabar ok. Heh. Itu nada gatal sebenarnya.

Oh hari tu, tengok gambar kawan Alianess punya wedding. I believe that is the bestest wedding yang saya pernah tengok. Superb. Saya suka. Faktor tambahan, pelamin by Nas Great Idea dan pengantin yang comel dan handsome, plus wedding outdoor photoshoot and video yang cukup romantis. This is the perfect one. Siap tengok video berkali2 sebelum pulang ke rumah. Untuk santapan berangan harian. Oh saya mahu juga, boleh? (Sila sekeh dan cakap "mimpilah kau!"). Terima kasih.

No comments:

 

Template by Best Web Hosting