Tuesday, June 9, 2009

The Great Singapore Sale

Seperti tajuk, itu yang saya ingin tulis. Tak banyak yang saya boleh cerita tentang The Great Singapore Sale. Itu adalah kali pertama saya experienced dan hanya sempat enjoy untuk beberapa jam sahaja. Maaf jika perkongsian saya memang sangat ciput. Saja ingin berkongsi. Kata orang, sikit pun tak apa. Sharing is caring. Tak gitu?

Pertama, Singapore is really a shopping heaven. Kamu pergi saja ke Orchard Road sudah cukup. Everything is there; from the old zaman muda-mudi ibu’s shopping mall until the new latest one. Saya rasa ada lebih kurang 10 shopping mall di Orchard Road saja. Saya rasa 10 tak tahulah terlebih atau terkurang atau saya yang exeggarate lebih? Hehe. But trust me, you can find almost everything over there. From the cheapest, non-branded stuffs till the most, luxury, designer labels. Ohh memang tak tahan. Tauke minyak pun boleh bankrupt. Okeh, I’m exaggerating again. Tapi pointnya, Orchard Road is a shopping heaven.

As the advertisement, you can find discounted stuffs up to 70%. Tapi macam biasalah. Ikutlah barang apa yang kamu nak beli tu. Yang saya nampak, the least branded stuffs have more discount offers. Contohnya, handbag seperti Guess, Kipling, and etc dilonggok2 saja up to 70%. But the choices are not too bad. Bukan barang2 yang dah outdated like 2-3 years ago. Maybe early 2009 or late 2008 punya arrival. Ada yang kata jam guess yang berharga RM1000 dapat dibeli dengan harga RM300 belum discount 40% lagi, that’s a very good bargain kan?

To all the designer lovers, Orchard Road is the place for you. Tapi jika kamu harapkan discount yang hebat for designer labels, mimpi sajalah. The far it can goes is up to 20% saja. Seperti jam Tag Heuer, paling banyak discount 20% saja. Tapi bila dah didarab, bahagi, tolak, campur, you might get cheaper price in Malaysia. Mind you the Singapore currency rate is $1 SGD = RM 2.44. Mahal kan? Tapi kan hari tu, saya nampak ramai gila wanita2 shopaholic yang beratur panjang, semata2 untuk masuk ke kedai Coach. Mungkin Coach ada buat jualan murah yang terlampau. Kalau tidak, takkan mereka beraturkan? Saya pun teringin juga nak masuk, tapi masa tak mengizinkan. Haih.

Untuk peminat cadar branded seperti Sheridan, Hallmark, etc, discount seperti biasa. Up to 70% for selected items only. Dari apa yang saya lihat, di situ semua cadar2nya adalah imported and branded one. Tak ada pulak nampak Akemi or what not di situ. Tapi menurut my parents, untuk cadar, Jakarta lebih banyak choices dan lebih murah untuk brand yang sama. Yang ini saya tak pasti sebab saya kurang arif bab2 cadar ni.

But the best thing shopping in Singapore is in term of choices. Terlalu banyak choices sampai boleh rambang mata, tak tahu nak pilih yang mana. Rasa macam nak beli semua. Heh. Excuses. The simple example would be the Nine West shoes. Selalu kat Nine West KL, I can only find 2 brands which are Nine West itself and Enzo Angiolini. But, Nine West Singapore ada extra one brand which is Anne Klein yang sama cantik seperti Enzo dan Nine West. Ermm lebih satu brand pun boleh dikira as banyak choices juga kan kan? Hehe.

Apa lagi? Baju dan kasut, memang banyak discount. Tak payah cerita. Common sense. Gadgets, perfumes, make up, semua saya tak sempat nak survey. Apa yang saya cerita, itu sajalah
yang sempat saya tengok sebab saya memang kesuntukan masa. How I wish I had a longer time and a lot more money macam Kim Kardhasian yang would buy almost everything that is on sale. Heh.

Anyway, saya rasa itu saja yang mampu saya kongsikan. Kalau kamu ada info2 lain yang lebih menarik, jangan segan, jangan malu untuk menambah. Sharing is caring you know. ;D

3 comments:

the seasonal blogger said...

heh heh. bile kite nk spa spa nye.. ala dh tgh2 bulan. tsk

wawa said...

yuls ada la anne klein kat KL..aku penah nmpak kat nine west boutiques and isetan KLCC..:D

lagi murah ke shopping kat singapore? my fren slalu borong 8-9 pasang kasut charles&keith kat singapore..

~ said...

uda: huhu aku lupe adik aku dtg this wiken. postpone sehingga tarikh yg akan diberitahu.

wawa: oo yeke? aku dh lame gile tak g klcc huhuhu aku tgk kt the gardens, mid val, and ou yang sewaktu dgnnya, xde laa plak hihihi;p

aku pn xsure nk ckp murah ke tak. maybe sebab ko nmpk sale sana-sini n byk gile benda, tu yg buat ko rs nk beli kot. haha

 

Template by Best Web Hosting