Monday, April 20, 2009

the 100th entry

Ini entry aku yang ke 100. Banyak juga aku merepek since July tahun lepas. Tak apa. Aku bahagia je banyak entry. Mungkin kau pun bahagia baca entry aku kan kan? HAHA. Lepas ni aku nak countdown for entry aku yang ke 1000. Pergh. Banyak gila. Mungkin makan masa 3-4 tahun kot.

Weekend lepas aku balik JB lagi. Biasalah. Anak emak. Mesti balik selalu. Balik kampung kalini, banyak juga urusan yang aku dah selesaikan. Jadi aku seronok dan tenang. Pertama, handbag dan kasut hantaran yang paling payah nak cari, aku dah beli. Nanti aku hapdet cerita pasal Shopping heaven in Singapore. Kedua, aku dah jumpa langsir sesuai untuk wedding. Dah selamat di tempah. Walaupun aku lagi suka design langsir untuk hall daripada bilik aku. Tapi nak warna ungu punya pasal. Aku pasrah je. Susah gila nak cari langsir ungu. So korang2 sume, pikir laa theme colour lain. Tapi kalau kau sanggup nak survey merata tempat untuk warna ungu, boleh saja. Asal kau bahagia.

Dan yang ketiga, bunga pahar aku dah 50% siap. Wohooo. Kan aku ada cerita kan dulu, yang manik aku ni dah tak diproduce lagi oleh mana2 kilang. Aku dah pergi semua kedai gubahan hantaran and what not di Jalan TAR dan juga serata JB, tapi manik aku tu memang unik sampai semua kedai tak ada jual. Mungkin juga dah out dated. Duhh. Tapi aku dah suka kan. Maka aku nak jugak. So hari Sabtu hari tu, aku cari alternatif lain untuk gantikan manik2 aku tu. Dan aku found out manik yang lebih murah tapi cantik.

Manik ni lebih comel dan murah. Kenapalah tak terfikir sebelum ni. Mama kata, try and error. Ilham tak sampai lagi masa tu;p

Aku teramatlah suka. Manik yang lama aku still guna kat bunga pahar tu juga. Cuma aku letak sikit saje. Nak kasi cukup 60 batang kan. Jadi next time aku balik, aku nak pastikan yang bunga pahar aku siap 100%. Then, boleh simpan terus sampai 21hb November nanti.

Setakat ni, banyak jugalah preparation aku dah buat dan aku berpuas hati. Cuma ada certain benda yang aku terpaksa argue dengan parents aku. Baru aku sedar, yang wedding ni bukan saja impian bakal pengantin, tapi impian ibu kau juga. Jadi untuk buat kau dan ibu sentiasa happy, kau discusslah selalu dan kasi justification yang mantap. Sebabnya, kadang2 impian ibu kau mungkin dah terout-dated sedikit dan terikat dengan adat yang tak realistik. Tapi kalau kau boleh ikut, lebih bagus. Macam aku, ada yang aku ikut, tapi ada juga yang aku kata ya, cuma di belakang tabir aku cari alternatif lain yang boleh buat aku happy at the same time. Kena bijaklah. Apa yang penting, masa proses preparation ni, kau dan ibu mesti rasa happy selalu spending lots of quality time together. Sure kau bahagia. Tak caya? Cubalah try!;D

No comments:

 

Template by Best Web Hosting