Thursday, April 2, 2009

saje-saje

Saya selalu bingung kalau the fiance tanya, "Budak tu cantik ke?". Kalau dia memang cantik, absolutely I will say "Gorgeous!" Tapi kalau dia biasa2, how to rate? My common answer would be, "Biasa je." And the next question I will get is "Biasa macam mana?" Haa yang ini saya dah tak tau nak jawab. Kalau ada seseorang yang saya dan the fiance kenal, saya akan samakan dia dengan sipolan. Tapi kalau tiada, saya akan jawab, "Biasa macam saya. Tak comel pun lah." Heh. Then the fiance akan terus jawab, "Awak comellah. Saya suke." Lepas dengar ayat tu, apalagi, sure high punya plus blushing2 gitu. My dear larlinkkss sure boleh bayang macam mana reaction saya kan? *ngeeee* Pada saya, itu ayat2 romantis from the fiance. Saya suka. Mungkin tak romantis pada kamu, tapi I dont mind. Tetap suka! *ngeee*



Saya suka juga kartun2 yang comel atau mungkin ada yang panggil karikatur (kalau saya tak salah sebut dan eja). Lebih2 lagi kalau kecomelan karikatur itu diabadikan di dalam sebuah kad kahwin seperti ini. Lovely d VAss! Saya suka sangatlah. Tapi menurut the fiance, macam budak2. "Awak ingat ni kad raya ke?" Hoh. Dah agak dah jawapan ni. Belum tunjuk kat my parents lagi. Sure lagi teruk kene kutuk. Pada hemat sayalah kan, wedding tu tak perlulah terlalu formal. Hanya perlukan sedikit kecomelan, sejambak keriangan (eh, macam bunga pulak), dan kebahagiaan yang banyak. Kalau terlalu formal nanti bosan. Tak ke? Itu yang saya rasalah. Sebab itu saya lebih suka majlis di rumah. Sesiapa saja boleh hadir kerana tiada had kerusi dan meja, boleh bergelak ketawa sesuka hati, boleh bergambar tanpa perlu menunggu majlis selesai (atau section closed) dan sesiapa saja boleh menepung tawar. Ya, my dear friends, kamu semua silalah menepung tawar saya and the fiance nanti ya. Saya dah sediakan special door gift untuk kamu2 yang sudi. Tak susah, baling saja bunga rampai dan renjis air mawar. Setel! Boleh bayang tak? *ngeee*



Saya kagum with those muda-mudi yang pandai menjahit. Saya teringin nak cuba. Pernah juga saya suarakan hasrat pada mama dulu. Tapi mama kata, "Awak basic pun tak reti, nak belajar jahit terus. Dah tu, takdenya mak mertua sekarang heran awak pandai jahit ke tak!" Discourage betullah. Tapi memang betul. Saya hopeless ok. Tak caya tanyelah the fiance. Dia pernah suruh saya jahit lipatan seluar graduationnya yang dah dipotong sebab terlalu panjang. Tapi saya cakap baik dia saja yang jahit kalau dia tak nak kecewa tengok seluarnya buruk nanti. HEHE. Jadi, dia jahit sendiri. Lawa pulak tu. Malu saya. Tapi at least saya honest kan, tak pandai jahit? Cuma terfikir, kalau saya pandai jahit, boleh saya jahit langsir bilik tidur pengantin, tak pun jahit baju nikah saya, or jahit baju nikah the fiance? Oh Oh bestnya. Dan nanti mesti saya banggakan? Berangan lagi. Apekah? Aku memang tak pandai jahit. Titik.

Jadi, kamu yang belum kahwin, belajarlah jahit. Nanti boleh bangga baju nikah pasangan, kamu yang jahit. Tak ke?

4 comments:

^^, said...

nanti air mawar tu bubuh dlm botol spray eh? senang skit kami nak pi 'renjis' hahaha.

ko bleh prektis jahit batu seremben dlu...dah jadi 7 biji pas la tu nak jahit langsir plak. go go yuli!! (encouraging tak?)

wawa said...

xpe x pandai jahit pun, yg penting pandai masak :)

fizzzzzzzzzzzzzz said...

masak tu major point ok.merangkumi 90% drpd aspek keseluruhan.maka ko dah boleh secure 4 flat utk ujian besar.heheh.lg 10% adelah keupayaan mengambil hati mentua=)

~ said...

esah: Haih dulu adik aku suh buat aku mls. Takpe skang ni aku buat aku simpn utk anak aku main plak hahahaha

wawa: senang ati aku bace komen ko;p

fiz: stakat hati mak mertua aku petik jari je. tp kalo nenek sedara, dgn senang hati aku nak failkan hahaha

 

Template by Best Web Hosting