Thursday, April 16, 2009

True Love

Berkorban apa saja. Harta ataupun nyawa.
Itulah kasih mesra. Sejati dan mulia.

Itu kata P Ramlee. Is it true people? Well, for me, it depends on the situation and whose love we are dealing with. Betul tak?

Lihat saja kasih si Lynette kepada Peter (her son). Dia pernah beritahu, jika Peter mengaku dan bercakap benar, kalaupun Peter yang bakar Fairview Club itu, dia akan tetap berada di belakang Peter walau apapun. Tapi jika Peter menipu, dia masih sayangkan Peter cuma tidak dapat membantu kerana dia tak dapat menolong orang yang menipu. Kasih ibu, semestinya sejati bukan?

Or Gabrielle could be the next best example juga. Dia yang dulunya seorang model yang cantik dan kaya dan mempunyai begitu banyak expensive shoes and clothes collection, tapi semenjak suaminya buta dan hartanya hilang semasa tornado tempoh hari, dia sanggup menjual kesemua barang kesayangannya termasuk kasut dan baju semata2 untuk menyara kehidupan dia, suami, dan 2 anak2nya yang gemuk. Ngee. Kasih suami dan isteri haruslah sejati kan? Kalau tidak, macamana nak membina keluarga bahagia?

Dan kasih saya terhadap the fiance, saya masih belajar untuk selalu membuat keputusan remeh atau besar dengan berbincang dengannya dulu. Saya selalu terlupa yang mama dan ayah sudah beri sedikit mandat kepada the fiance untuk buat keputusan untuk saya. Duh. Tapi normallah kan bila dah 24tahun ayah dan mama yang selalu buat keputusan, tiba2 dalam masa 5 bulan, tukar pula kepada the fiance, mestilah saya lupa. Tak apa. Take it slowly. Saya budak baru belajar dan akan terus belajar. Itu janji dan kasih saya.

Demi kasih saya kepada mama dan ayah juga, hari ini saya tidak bekerja dan sedang bersenang-lenang di JB lagi walaupun weekend yang lepas saya sudah pulang. Tapi yang sebenarnya saya ambil kesempatan mahu bershopping di Singapura. Ngeee. Nanti saya cerita ya. Itupun kalau saya rajin. ;D

3 comments:

the seasonal blogger said...

i feelll the loveee :D
u got me at "Itu janji dan kasih saya."

yuli niii. haha. infectious btl laaa. being in love adelah antara bende yg plg indah. har har. u take care babe. hv some mercy, sila jgn tnjk apa2 yg u splurged in spore k? hekkk :P

Unknown said...

waah..g sngpre...cri kasut kaca ke? wakakaka

~ said...

uda: har har har..aku ni over jiwangs plis;p
aku sgt penat. gile bes orchard road. ade 10 mall kot. tp lg bes kalo aku ialah anak jutawan so that aku bole rembat mj or feragamo sepam huhuhu tp since aku sengkek. aku rembat je yg biase2. but i love it. setel dh kasut n handbag ngeeee

E: aku cari kasut separa kaca beserta handbag ehehehe

 

Template by Best Web Hosting