Wednesday, December 31, 2008

Tahun baru & Azam baru

Everyone has a chance to dream big dreams & do great things


Setelah setengah hari saya bertafakur dan berfikir sambil menyiapkan audit schedule, akhirnya dapat jugalah saya mencapai azam saya untuk mempunyai azam 2009. So here is the list in case you want to copy. Please, I dont mind *ngeeee*

  1. As I mentioned before, I do want to cut my wedding budget at the most. So I want to get the best deal, the cheapest price, but with appropriate quality. Cukuplah sekadar sederhana dan sempurna di mata saya. Sememangnya saya menjadi semakin kedekut bila melihat angka2 yang besar dalam list bajet kahwin saya. Kata saya, biar kedekut asal tak membazir. Ecehh.
  2. And obviously, everyone knows that I'm getting married in 2009. Jadi wajib make sure that I'm well prepared (mental & fizikal) sebelum menjadi seorang isteri. Tak boleh lagi kot nak act seperti budak2 hingusan but I'll make sure yang saya bukan menjadi seorang yang membosankan. Heh. Siapa mahu jadi skema kan?! Oohh la la la la, 11 months to go;)
  3. Read more books, gain more knowledge. Sounds so interesting, isnt it? Dan sememangnya saya sudah mula berjinak2 semula dengan pelbagai bahan bacaan. Year 2008 buat saya menjadi sedikit bodoh kerana langsung tak pegang buku untuk di baca. Dasar pemalaslah katakan.
  4. Sebut pasal kemalasan, saya berazam nak menjauhi sifat2 mazmumah dan mendekati sifat2 mahmudah. Wah bercita2 tinggi ye nampaknya. Tak apa. Asal niat dah dapat pahala kan kan? *ngeeee*
  5. A partner that could be more understanding to her soulmate. I know I can do it. Saya tidak mahu merajuk lagi jika my soulmate hanya mampu menelefon saya 30mins saja atau kurang dalam sehari atau tidak sempat say good night appropriately, atau hanya ada sedikit masa untuk berjumpa saya di hujung minggu. Saya ingin lebih memahami my soulmate yang sibuk mencari rezeki dan menambah ilmu pengetahuan. For our future, I'll consider that. Baikkan niat saya?;D
  6. 2008 gave me a super duper boring life. So I'll make sure I wont repeat that. Sounds so not me. I'll make my life as interesting as I can or at least as interesting as before. Since my lalings all have come back for good and the fact that I'm moving to KL, I'm sure there shall not be a problem anymore. Uuuuu YEahh!!
  7. Cook more foods, bake good cakes. Means, can I have an oven yang? Err and a mixer as well *ngeeee*
  8. Family, home, family. That's what I want to spend my time the most for the whole 2009;)
  9. Well, since I missed some of my friends wedding in 2008, so I vow to try to attend all of my friends wedding in 2009. Jemputlah jika anda ingin saya memeriahkan lagi majlis anda itu *hihi*
  10. I almost forgot the most important point here. I really want to be a motivated and committed accountant in 2009. Semoga rezeki saya tahun depan akan lebih diberkati. Amin. And of course I wish I can successfully achieve my 6-months-goal at IBM;D
  11. I guess I need to consider Raya Haji with Pijoi and his family next year as one of my azam since I feel a bit guilty. Well, takpekan yang? Lagipun, we have plenty of times nak raya sama2 *hehe*
  12. Be more thankful, more wiser, and MORE beautiful *tee hee*
  13. On top of these, I should try to be a good muslimah, a good daughter, a sister, a good fiancee, a good friend, a good accountant, a good housemate, and a good person in every way. InsyAllah.

So now, let's see whether I can walk my talk or not. Happy new year everyone!;)

No comments:

 

Template by Best Web Hosting