Tuesday, December 16, 2008

wake up & make up

Make up. Saya memang sangat naif dengan make up. Kalau menempek compact powder dan mengoles gincu di bibir saya yang seksi ini, itu saya tahu. Dari dulu, saya suka tengok barang2 make up, tapi tahu cara menggunakannya, amatlah jahil. Maka saya suka tengok saja barang2 make up di mall, website, atau di mana2 sahaja. Haram tak beli pun.

Tapi mood saya terhadap make up berubah sejak beberapa minggu yang lalu. Itu pun tidak disengajakan. Saya telah tertengok 1 blog tentang make up. Ada video lagi. How cool is that? Maka sedikit sebanyak saya belajar cara2 make up di situ. Video yang paling menarik ialah "how to make up in 5 minutes". Ahaaa. Inilah yang saya mahu. Saya memang malas kalau saya terpaksa bangun 2-3 jam lebih awal semata untuk make up. Tak berbaloi saya rasa. Lebih baik saya bangun untuk solat tahajjud. Lebih bermakna. Tapi sebab video itu telah mengajar saya untuk make up dalam masa 5 minit, jadinya saya sedikit excited.

Saya dah cuba teknik 5 minit itu. Dan semestinya saya mengambil masa bukan 5 minit. Mungkin 30 minit kot. Tak perasan pula. Seronok bermain kaler2 di muka sendiri mungkin. Hasilnya, bole tahan menarik. Tapi disebabkan saya kurang bahan, maka tidaklah secantik seperti di dalam video itu. Tak mengapa. Saya tetap rasa saya sedikit cantik pada hari itu walaupun Pijoi kate nampak biasa saja. Aaahhh. Tidak perlu dengar kata2 seorang auditor. Sudah tentu hanya orang seni sahaja yang pandai menilai kecantikan. Saya orang seni, maka saya tahulah hasilnya *ngeeee*

But dont get me wrong kawan2. Saya masih tidak make up ke kerja sebab saya masih malas. Bangun pun dah lambat, ada hati nak make up. 5 minit pon does matter. Heh. Tapi saya masih tetap eksaited dengan make up. Saya hanya akan make up bila mahu berdating saja. Untuk satu2nya permata hati, semestinya saya ingin kelihatan selalu cantik di sampingnya. Hiks. Jadi saya bercadang untuk membeli concealer. Harap2 bolehlah menyembunyikan eye bag saya ini. Tapi, persoalannya, adakah saya perlukan juga foundation??

Ok2 saya dah dapat bayangkan. Sure enchek Pijoi akan lebih terpesona dengan kecantikan saya nanti *tee heee*

5 comments:

Anonymous said...

wahhh...tk yah denga ckp sy ehh?? haha...u r always beautifool dear. always...hahahahahahaha

the seasonal blogger said...

heheh auditor yew ka :D

yuls, concealer ke stick foundation, better pi kt kaunter so dorg try kn dl kt ko. aku ade bli tp pakai sebulan je, then dilanda malas. uh? haha

~ said...

eloo auditor berkude..
smpai ati eh ckp sy beautifool! Menciii!!!!

iyee uda..auditor i ye. gediks kan kan?HAHA haha aku rs aku nak concealer tp cm foundation tu xtau laa nak ke tak. Takut aku mls gune je foundation tu;p Baik2 aku akan mintak nasehat mkck salesgirl hehe
Weh..amcm soping origins smlm??

Anonymous said...

eye bag happens sbb we wear glasses. trust me. it stated sumwhere like the frame of the glasses pon pressure on the skin..sbb tuh ada eye bag..

if u want to wear concelear jek..erm..if u take pictures, nnt ur eyes nmpak bermakeup while other places in the face nmpak gelap..

thus i'm suggesting u to wear a concelear just to touch up..mcm monthly pimples or such..then foundation (preferably mineral liquid) then br top up with loose powder..

compact powder only for touch up in the hand bag. never use it as a base as it can be cakey..eyeliner is a must too..and simple lipstick..and yes..i'm promoting clinique products..hahahaha

ps - plis do listen to auditors..coz i am one now :P

~ said...

aisehh cm tu ke? so how am i going to hide my eye bag? kene pakai dua skali concealer and foundation ke?

Bole tak telupe dh ade sorg lg auditor;p HAHA

 

Template by Best Web Hosting