Monday, March 30, 2009

bride-to-be blogspot

I am quite surprised that banyak gile blog2 bride-to-be yang excited sharing their thoughts and ideas on wedding. There's a lot of tips provided as well. Kalau kau malas dan tak delah banyak masa macam aku, baik kau baca je blog2 diorang ni. Semua ada and senang kerja kau. At least tak payahlah terkial2 kau nak search satu2 kan? Thanks to cik Uda yang semang gile surfing blog2 mereka ni. And to not to be a stingy bride-to-be so i will share with you some of the bride-to-be blogs that I like the most. Silalah melawat.

Bila baca yang kaya bride-to-be versions, of courselah semua yang ready made dan mengikut citarasa mereka. Itu biasa dan tak ada apa nak diherankan. Bila banyak duit, kau order jelah. Tapi aku lebih teruja dengan bride-to-be yang biasa sebab aku pun bergaji ciput dan budget bride-to-be seperti mereka. Aku rasa diorang lebih cool, mencuba segala benda, DIY pelbagai alam semata2 untuk menjimatkan cost. Cool tak cool. Tapi dah nama pun budget bride-to-be, kenalah menjimatkan cost. Nak kahwin pun dua hari je, so takkan nak berhabisan segala harta. Lepas kahwin mau duk merempat kang. HEHE.

Anyways, bila aku baca2 blog2 diorang ni, tiba2 aku cam tak paham, kenapa parents aku nak buat kad sampai 1000 keping? Kalau dah 1000 keping darab 2 means guess yang mungkin datang dekat 2000 dah. Tetiba aku rasa gila ramai. Tapi bila aku suarakan, tak banyak sangat ke kad 1000 keping? Ayah aku jawab, kalau tak cukup, kau nak fotostate je ke? Betul jugak lah kan. Pulak tu, door gift yang kitorang dah tempah ada 1500 je. So mak aku agak gelabah terus dia nak buat uncang candy untuk budak2 kecik. In case, kalau budak2 mintak, kasi uncang candy je. HEHE. Tapi tak apalah, parents aku kata, ramai tetamu, murah rezeki. So sesiapa nak datang nanti, sila2 lah bagi alamat or emails or any medium of communication, so that aku bolehlah kasi kad ye. Aku cerita benda ni, macam aku dah nak kahwin bulan depan pulak. Ngeee.

Weekend lepas gila nak tercabut kaki berjalan2. Sabtu meronggeng di Jln TAR, MV dan The Gardens semata nak cari manik dan ribbon. Nasib baik besties aku cool2 belaka walaupun uda dah membebel sepanjang jalan sebab kaki dah nak tercabut. Ngeee. Sayang korang. Then, Ahad, sekali lagi pergi melawat MV and The Gardens, dan kaki aku pun rasa nak tercabut buat kedua kalinya. Mana taknya berjalan sana sini for 6 hours plus semata2 cari Pijoi punya shirt and tie for hantaran. Huh. Cerewet tak cerewet tunang aku ni kan. Tapi, sebab Pijoi beli jugak shirt warna pink yang aku suka, so terubatlah sikit kesakitan kaki aku ni. HEHE.

Harini, tak pasal2 jugak aku kena pergi kerja awal dan balik super lambat. Sebab tu ada entry walaupun dah pukul 9 malam. Ni semua gara2 banjir kilatlah ni. Tak pasal2 tercabut dah plate number kereta Pijoi. So harini, Pijoi rembat kereta aku. Tapi seronok jugak bila pagi2 aku tak payah menapak 15mins seperti biasa.

Oklah, lain kali aku sambung. Aku patutnya harini siapkan banyak kerja. Tapi sebab blog2 tu punya pasal, aku tak habis2 duk belek. Adios Amigos.

5 comments:

missy aleeya said...

kat Gardens..tetibe terserempak lak with cik aleeya and cik afiqah...hahahahaha..sorry babe tak tegur..tgh nak kejar tgk wayang..wuahahahaha

the seasonal blogger said...

engaging kan blog dorg tu. mmg bijak recommendation aku.. hahaha :D

aku semang. super. takpe. patah kaki temankan ko bukannye selalu kan.. hehe

wawa said...

kalah anak MB ko, 2000 orang jemputan..;b

~ said...

alianess: sori babe, ade mamat merajuk kalo tak teman. tepaksa cancel nk tgk wayang;p nxt time k.

uda: u're the best babe! nxt time teman aku lg hehe

wawa: haha ye eh? aku nk lawan mawi je haha

Anniliza Binti Mohd Isa said...

blogwalking here ; http://myraisecorner.blogspot.com/

baru nak berjinank-jinak ngan dunia blogging...

 

Template by Best Web Hosting