Wednesday, February 11, 2009

AL of 2009

My AL account has been credited to 14 days leave. Seronok ya. Tak perlu mengumpul sebulan 1 cuti. Sukanya. Pagi2 dengan mood yang ceria ditambah dengan perkara yang menggembirakan, satu perasaan yang indah. Jadi, bolehlah saya plan cuti saya tahun ini kerana saya yakin, saya memerlukan banyak cuti.
  • Pertama, saya perlu cuti untuk raya and in case I have to beraya di Jakarta, maka saya perlu cuti yang lebih.
  • Kedua, cuti kawen! Yeay!! Suka je aku kalo bab kawen ye *ngeee* Ok semestinya ini lagi lebih memerlukan cuti yang banyak. Mula2 saya ingat mahu balik ke JB sehari sebelum saya kawen, tapi memandangkan, encik mak andam tidak suka saya balik lambat, maka saya dah pertimbangkan untuk balik ke JB 2 hari sebelum kawen. Saya rasa mungkin ok kot 2 hari untuk spa and wateva itu, bukan? Bak kate mak andam tak jadi, you just need enough sleep and drink a lot of water to look beautiful. Iyolah tu. Tapi termakan gak kata2 dia tu *teehheee*
  • Ketiga, cuti menolong sedara-mara, sepupu-sepapat yang nak kawen tahun ni. Itu penting juga. Lebih2 bagi mereka yang telah berjasa. Saya takkan lupa daratan.
  • Keempat, cuti pindah rumah. Lepas kawen nanti, semestinyalah saya akan berpindah ke rumah baru. Jadinya, saya memerlukan at least 2 hari cuti untuk berkemas, menghias, dan melepak di rumah sendiri. Tak sabarnya!!
  • Terakhir, cuti ehem2. Mahu juga berhanimun, berdua2an di pantai yang indah. Tapi saya tak yakin sekarang ini yang kami dapat berhanimun. Well, December until March is peak season for auditors, dan saya tak rasa Enchek Pijoi boleh dapat cuti lama. Mahu kawen bulan 11 juga, manager dia dah sound, "why November?" Haih. Tak mengapalah. Jika tidak dapat ke mana2 untuk hanimun, mungkin ada something yang boleh digantikan bukan? *ngeee* Sila jangan fikir panjang2. Ketuk kepala kang!;p

Ok I have passdown from my seniors. Till then.

5 comments:

Anonymous said...

pls JGN jadi mcm aku yg cuti 2 hari sebelom kawen (manager aku la ni xbg cuti!), sgt SGT penat ok? nnt on the wedding day rase cam sleepy gile..:S

~ said...

series??aiseh..ko yg kt kl juge penat ek. aiyoyoyoyo. bape lame agaknya nak kene cuti?? 3 hari sebelum ok x? hehe

Anonymous said...

nak best? cuti 5 hari sebelom wedding..:D konfem ko radiant lebeh2 punyer..heheheh

the seasonal blogger said...

hehehe. yuliiii, ko dh nk kawin. waaaaa. kawan aku yg weng kt jasin ni nk kawin dahhhhh :D

x saba nk pg.tp lom bli bj purple dan hadiah lg.cess

~ said...

wawa:
gile lame. xbley weh hoho abes cuti aku. xsempat nk cuti hanimun kang *kalo ade hanimun la*;p

uda:
hehhe tula. aku pun cm xcaye aku nak kawin.tp aku xsaba hahaha
lor..hadiah2 tolak tepi. yg penting ko wajib dtg time nikah n sanding. silelah bersolek jadi gorgeous ye. nak masuk album kawen aku nih;)

 

Template by Best Web Hosting