Friday, May 25, 2012

You know you are a mother when..

You can easily wake up 5.30am every morning without fail thinking that you need to cook for him and clean up all the messes that he made last night.

I never thought that I could do this. Dah macam ada super power. I still remember time study dulu. Bangun awal sikit, sure petang ngantuk. Lepas tu, habis exam, mulalah nak qada' tidur.

I cant really remember when was the last time I could qada' my sleep. Haha. Must be ages ago and for sure before I am a mother lah. Qada' tidur tak ada dalam kamus ibu. Itu pasti.

Dan harini, saya sangat bersyukur. Lepas 5 hari tak makan almost everything except his rice craker, yoghurt, fruits and biskut, Aidan makan 5 suap nasi malam tadi dan sedikit murtabak. Alhamdulillah. ;) Dah cukup menggembirakan saya sebabnya saya dah tak paksa dia untuk makan.

Haritu saya ada baca beberapa artikel. Artikel kata, ibu tak boleh putus asa, kena sentiasa konsisten, sabar dan yakin dengan pertolongan Allah. Jadi saya cuba untuk ke arah itu. Saya harap kalini bukanlah hangat-hangat tahi ayam saja. Ehem. Saya mahu galakkan Aidan terus makan jadi saya juga kenalah galakkan diri untuk terus bangun pagi dan rajin masak juga. Saya yakin, lambat-laun Aidan mesti nak makan. Semoga Allah permudahkan segala urusan saya. InsyaAllah.

Semoga anak saya membesar dengan sihat dan menjadi anak yang soleh. Amin.

No comments:

 

Template by Best Web Hosting