Monday, March 9, 2009

Bunga Pahar @ Bunga Telur

Kamu semua tahukan apa itu bunga pahar @ bunga telur? Dulu masa saya masih kanak2 sekolah rendah, saya selalu menolong sepupu2 saya yang akan kahwin membuat bunga pahar. Walaupun almost all of the time, saya tolong tengok saja. Tapi saya terujalah tengok manik2 kecil yang comel2. Juga gam uhu yang melekat, bila ditarik panjang2 boleh menghasilkan string seperti spider web. Menarik.

Tapi sekarang, saya tidak lagi membantu sepupu2 saya membuat bunga pahar lagi sebab di pasaran sekarang, ada bermacam2 jenis bunga pahar yang dijual. Tunjuk atau sebut saja, pasti dapat, cuma keluarkan saja kepuk2 wang kertas dari simpanan anda. Heh. Mula2, mama juga begitu. Bila saya utarakan niat saya untuk diy bunga pahar saya, dia agak membantah. Leceh katanya. Tapi betul juga. Memang leceh nak menyiapkan at least 50++ batang bunga pahar. Dengan manik2 kecil yang perlukan ketelitian, riben2 yang perlukan kreativti, beli lagi mudah dari buat sendiri bukan?

Tapi segalanya berubah sabtu yang lalu...

Yes people, i make my own bunga pahar. Err, sebenarnye saya hanya membantu saja. 70% proses membuat bunga pahar dibantu oleh ibu yang excited *ngeee* Sangat bersyukurlah memiliki wanita yang kreatif ini:)

Walaupun untuk mencantumkan manik2 saja sudah melecehkan sampai sakit pinggang sebab duduk terlalu lama, tapi I just cant describe bahagianya perasaan saya ini. Benar kata mereka2 yang sudah berkahwin, preparing your own wedding is one of the best things happened in your life. Penat tapi menggembirakan. Tak percaya? Cubalah sendiri *ngeee*

Oh btw, bunga pahar saya masih lagi di dalam proses. Masih perlu saya pamper setiap bulan. Dan sekarang semestinya saya tidak sabar untuk selalu pulang ke JB menyiapkan bunga pahar saya. Cantik atau tidak, kamu tengoklah sendiri nanti. Jadi jangan tak datang ye!;p

6 comments:

^^, said...

haha...patut la asek nak balik je. meh nak tlg buat skali meh.

the seasonal blogger said...

whoaaa. aku kagummm yuli

~ said...

hahaa jom2..tolong aku buat. baru siap 6 je kot;p

hehe bes uda. nnt ko buat laa;)

Anonymous said...

penat tapi seronok --> betol2..! =D

Anonymous said...

nak tlg buat tak blh tp tlg tgk pun jadi lah kan..tak sabar nak tgk ni...

~ said...

wawa..mmg btul ckp ko. skang ni aku rs nk kawen cepat tp at the same time xnk mase berlalu cepat gak sbb nnt aku missed ngn my wedding preparation;D

fizzz..dtglag umah aku kalo free wiken ni boleh tgk;)

 

Template by Best Web Hosting