Tuesday, March 17, 2009

Perlu Ke?

Saya berpuasa hari ini. Alhamdulillah. Lepas berhari2 saya tangguhkan, akhirnya berjaya juga saya mulakan episod berpuasa. Masih banyak lagi hari yang perlu diganti. Bukan 5 atau 6 hari tapi 10 kesemuanya. Dan kamu (wanita2 muslim), sudah habis gantikah? Jika belum, marilah.
Saya rasa saya perlukan lebih haba hari ini. Mungkin sebab saya tidak makan, maka saya kedinginan. Ditambah hujan yang sangat lebat pagi tadi menyebabkan saya tak mampu nak bangun sahur. Akibatnya, saya kelaparan dan kesejukan.
Speaking of kesejukan, kawan2 sekerja selalu pelik yang saya kurang komen pasal kesejukan di ofis. Memang sebenarnya saya jarang kesejukan di ofis. Mungkin sudah terbiasa dengan iklim yang lebih sejuk dan juga rumah yang ibarat seperti freezer sebelum ini sampai terpaksa memakai at least 3 lapis sweater dan juga 3 lapis stoking. Jadinya, saya sudah terbiasa dengan sejuk. Tapi yang hairannya, jika tidur di waktu malam, comforter yang tebal itu wajib walaupun kipas saya hanya mampu meniup angin sepoi2 bahasa. Tak tahu kenapa, yang itu, saya kesejukan.
Saya teringin nak makan bubur durian dan pulut. Lebih2 time puasa macam ni, lagilah teringin sungguh. Mama janji nak masakkan, tapi dah 2 kali balik, tak juga dapat makan. Tapi saya fahamlah, setiap kali saya balik, ada saja urusan nak dibereskan. Kurang ribenlah, maniklah, survey itu dan inilah. Macam2 sungguh. Untuk persiapan yang tak berkesudahan, bubur durian saya terpaksa lupakan. Agak2, mintak kat bakal mak mertua, boleh dapat tak? *ngeeee*
Photographer pilihan dah selamat dibook. Kata nak hantar email, nak suruh isi borang, tapi sampai sekarang tak dapat2 lagi. Mungkin lama lagi, jadi tak ada apa yang perlu dirushingkan. Yang penting kamu ambil gambar saya cantik2 bersama enchek kesayangan dan kawan2 nanti ya?;D Tapi tak perlulah menghilangkan jerawat seperti dia yang kamu ceritakan;p

Photo credit to Freeze Photography by Zefri

Tiba2 saya suka nama Dahlia. Tapi nama Dahlia saya bayangkan orangnya gemuk2 dan comel2 belaka. Itu Dahlia yang selalu saya jumpalah. Perlu ke saya tulis yang ini? Hmm..

Saya rasa baik berhenti sekarang sebelum saya terus membebel dan mengabaikan kerja saya. Sampai nanti ya. Daaa.

5 comments:

^^, said...

ko tulis entri time org lain gi kuar lunch eh? hehe.

hari ni i ponteng pose, sbb gi jalan2 sakan carik riben smpi pening. pastu tgk byk sgt sample smpi rase nak amek sume kaler. nasib baik duit takde. kehkeh.

~ said...

haha sgt..
aku kelaparan smlm then mase buka kan aku makan byk gile smpai aku rase sakit2 laa tulang rusuk aku. heh xtau plak ape kaitannya;p hehe

riben comel2 kan? aku pn suke. kdg rs saje je nk beli nk buat koleksi hihi

weh bile majlisnye?

the seasonal blogger said...

heh heh.. hi yuli~~~ aku tgh nk usha gmba freeze ni. aku jg tgh order baju purple cerah to match ur majlis. har har. semang~~ :D

~ said...

wahhh cepat gile jumpa yg lain. kasi link plisss;D
hehehe lap u laa uda. ko mmg best!!!

Anonymous said...

bebehhhh!!! i mis you! wei nnt kol ai ye.aku pon kan tibe2 bace blog ko teringin pulut durian.haihh.

 

Template by Best Web Hosting