Friday, March 13, 2009

moments that make me smile

Saya mengantuk. Jadi saya ingin bercerita. Tak penting, tapi mungkin boleh buat anda tersenyum juga;p

Cinderella wannabe

Masa saya kecil dulu, seingat saya umur saya 5 tahun, saya dah menggilai kartun Disney, Fairy Tales, and what not. Sebut saja, princess mane, semua saya kenal. Ibarat best friends saya semuanya. Jika ada magic2, lagilah saya teruja. Kagum tak terkata. But the most all time favourite princess saya is Cinderella. Mana taknya, dengan kereta kuda dari pumpkin yang menarik, dress yang kembang2 dan berkilat, serta kasut kaca yang fragile, of course saya akan menggilai Cinderella ketika itu. Dan nak dijadikan cerita, ada sekali kawan baik saya beritahu saya yang dia ada kasut kaca seperti Cinderella yang dibeli dari Singapore. Time dengar tu memang tak boleh blah. Jeles gila bila kawan baik sendiri ada kasut kaca. Balik2 sekolah terus cakap kat ayah, weekend tu nak pergi Singapore and beli kasut Cinderella. Ayah pun layan dan cakap OK. Then, of course laa cari kat mana2 pun, takkan jumpa kasut kaca kan? Tapi ego punya pasal, saya tak terasa pun nak tengok kasut kaca kawan saya tu. Heh. Well, senyum tak senyum bila ingat balik. Serius bodohkan, kecik2 dah kena tipu dengan kawan baik. HAHA. Kasut2 kaca ooohh kasut kaca.

Rebellious dan geng2 bersekutu

Dulu masa sekolah menengah saya sukalah langgar peraturan sekolah. Rasa tak lengkap hidup kalau sehari saya tak langgar peraturan. Saya rasa pengalaman lower form paling adventurous sebab warden2 dan pengawas sangat melayan kerenah orang2 macam saya. Saya ponteng prep, diorang check, saya sembunyi dalam locker diorang cari, saya cabut sekolah, ada yang kejar, jadi macam seronok pulak nak melanggar. Yang paling best, time cabut dari sekolah, boleh pulak tumpang brader naik kereta Honda hantar sampai stesen bus. Super baik aa brader tu. Mungkin kesian tengok saya tercungap2 lari cam itik. HAHA. Oh masa form 4 jugak, pernah nak cabut sekolah. Hajat di hati nak pergi bandar melaka. Mula2 cari excuse nak pergi hospital. Tapi disebabkan saya ni bijak sangat nak tipu doktor, boleh pulak die amik darah saya terus. Dia kata "Penyakit awak ni peliklah. Mungkin bahaya. So kita amik sample darah awak eh." Shit. Bodoh gila aku mewujudkan penyakit yang tak wujud. Lepas amik darah terus terbantut nak pegi city dah. Foul!

Did you feel homesick?

Masa form 1 dulu, saya selalulah pelik tengok kawan2 yang homesick. Ehem. Bukan nak cakap saya tak homesick, ada jugak. Tapi takdelah sampai nak berkumpul tengah2 malam kat tepi katil then nangis teringat rumah or dengar je lagu nasyid Keluarga Bahagia, semua melalak. Ada sekali tu, semua form 1 kena duk surau, kene slow talk. Ala biasalah kan. Then, last sekali diorang pasang pulak lagu Keluarga Bahagia tu. Semua duk menangis. Time tu, saya dah serba salah. Patut saya nangis ke tak? Kang kalau tak nangis takut gak akak2 garang itu torture saya, tapi nak nangis cam tak leh nak nangis. So saya pegi toilet dan basahkan muka. Settle. Nampak cam nangis. Siap mata merah lagi you! Hihi.

Gas beracun

Oh perkara yang paling memalukan was tengah berkumpul di dalam surau ramai2, boleh pulak saya terkentut dengan kuatnya dan buat2 tanya siapa yang kentut tu eh? WTFish. Bodoh gila dah kentut tak nak ngaku. Form 1, what do you expect kan kan? Naive beb. Well, biasalah tu kan? Baik korang ngaku jugak! HAHA.

Sebenarnya banyak lagi moments that make me smile. Tapi cukuplah sampai situ saja. Tak boleh cerita banyak2. Esok2 kita cerita lagi ye?;D

3 comments:

^^, said...

Hahaha...kentut ngan ko mmg takleh dipisahkan laaaaa....

lawak2...kire time skola ko ni cam nak cari attention la niiii haha.

nnt sambung yer cite lain plak.xsabo nk bace.

~ said...

hahaha aku rs aku ade krisis identiti laa dulu. bukan cari attention tp aku syok laa bile buat plan nk pk mcm2 alasan kretip bila kantoi hahaha ntah pape. bodos sungguh

Anonymous said...

lawak siall.ahahaha.hadehhhhh aku dok terbayang ko gelak yg xley stop tu.hahahahaha

 

Template by Best Web Hosting