Monday, January 12, 2009

10 January 2009

I am blessed with a wonderful birthday celebration with my soulmate and full of warm wishes by all of my friends over the globe. Eversince the clock struck 12 midnight, my mobile wasnt stop vibrating (ok exeggerate lebey) walaupon ada juga yang jam nya lambat 1 jam setengah *hihi* Terima kasih sume for the thoughts and wishes even just a note in fb, frenster, or txt. You have really made my day!;)


Saya telah ke KL untuk celebrate besday with Enchek Pijoi. Walaupon tiada surprise and was a simple celebration, but I was really happy. Especially, ketika saya cuba mengupdate Enchek Pijoi dengan cerita2 Fiza. Saya banyak ketawa daripada bercerita. Bukan sebab saya membuat lawak, tapi sebab saya duk terbayang gaya fiza bercerita dengan semangat berserta gaya seperti tukang karut yang pro. Sepatutnya ceritanya selama 3-4 jam, tapi bila saya cube cerita kat Enchek Pijoi, jadi 1 jam pulak. Yang lagi 2-3 jam saya gelak kot. Ntahla, tak perasan pulak sebab saya lebih excited nak mengupdate dari tengok jam.

Comel kan saya dengan handbag baru?;p

Well, basically, last saturday, kami just jalan2, shopping2, kat Mid Valley and The Gardens saja. Sememangnya saya excited sikit kalo sale kat KL sebab lagi banyak choices. So sempatlah juga saya merembat 1 handbag yang boleh diclaim daripada Enchek Pijoi. Dan sebab terlalu excited dapat handbag dari kekasih hati, maka on the spot saya terus guna. Comel kan saya, terus appreciate? Lagipun saya memang terasa extra comel bila pakai handbag itu *ngeee* Jadinya lepas ni Enchek Pijoi, Esah, dan Fizz tidak lah menyampah tengok handbag putih saya yang kotor itu walaupun dah 10 kali saya basuh. So project weekend ni ialah membasuh lagi handbag putih untuk yang ke 11 kalinya. Saya juga sempat merembat seluar slack hitam kat padini sebab ade sale 70%. Nasib baik peha saya dah kurus sikit, jadinya dapatlah saya merembat slack hitam itu. Terasa bangga jugak sebab dapat beli slack yang murah *hihi* Rezeki besday girl!

Kemudian, saya teringin juga nak merembat sepasang kasut, tapi disebabkan terlalulah ramai manusia di kedai2 kasut, maka saya cancel saja. Tak larat dah nak merebut. Dah 24 tahun kan *hihi* Jadinya saya just meronda2 di Mid Valley dan The Gardens sampai kaki ni penat. Yela, dah 24 tahun kan. So kami decided untuk lepak saja di Big Apple. Besday girl teringin nak makan Chocoholic Donut. Saya pun dengan semangatnya tunjuk kat Enchek Pijoi donut kegemaran. Then terus cari tempat duduk. Lepas saje Enchek Pijoi datang bawak donut, tengok2, it was not a chocoholic donut. Down. Enchek Pijoi ada sound trouble kot. Eh tak, tak, I sounded very softly actly, sebab tu tak dengar. Mula2 saya rasa agak spoiled sebab dapat nut-ape-ntah-nama-dia donut, dan mula nak merajuk. Tapi bila rasa, sedap jugak. So tak jadi nak merajuk dan sambung ketawa2 session instead *hihi* I noted that, that saturday, saya banyak ketawa. Mungkin saya high and angau kot *ngeee* Alasan, sebenarnya saya memang kuat ketawa HAHA


Walaupun tersalah beli donut, I think he looks cute in this picture. Sila jangan muntah ye, kawan2;p












Saya yang tak boleh berhenti ketawa *ngeee*



Kami tengok Outlander juga. Boleh tahan best lah. Tapi LOTR lagi best walaupun produced by the same director. Tapi still, tahap boleh layan. So tak rugi laa jugak rm20 saya sebab besday girl telah berbaik hati nak belanja Enchek Pijoi;)
We had dinner at Bora Asmara. Esah kata nama restoran ni tak boleh blah. Tapi layan la. Ala2 Bali candle light dinner gitu *hihi* Jangan jeles ye walaupun mama saya pun jeles;p Masa tengah makan tu, saya terdengar laa ada orang nyanyi2 lagu besday. Sayup2 je. Tapi jangan perasan pliss. Bukan untuk saya ye tapi untuk orang lain. HEH. Kat situ kalau buat special reservation for besday, akan ada 1 group akan datang to your table and nyanyi lagu special for you. Tapi disebabkan Enchek Pijoi pandai dan tidak membuat reservation, maka tiadalah lagu besday untuk saya. HEH. Tapi nasib baik, before kami pulang, that music group nyanyi lagu besday kat meja sebelah kitorang. So Enchek Pijoi dengan romantiknya nyanyikan lagu besday untuk saya dengan iringan muzik dari meja sebelah. So at least, ade lah juga lagu besday untuk saya, kan;D Ohh lupa pulak nak komen tentang food. Food, sedap but NOT super sedap. But the ambiance nice. Kalau nak wat reunion menarik kot sebab ada pondok yang comel untuk makan. Maybe next time kalau korang nak celebrate besday saya kat sini, jangan segan ya. I tak kesah. But make sure buat reservation tau *ngeeee*

Before I end the entry, this belated birthday girl ada benda yang nak dikongsi. Tak de apa yang important just rasa pelik dengan this girl (yes, I know she is exteremely rich or at least her dad is super rich) How come huh she can have like more than 20 wishlists? Ada ke orang yang nak layan? Maybe kasta dia memang macam tu kot. Ntah2. This belated besday girl always wonder on the wish lists thingy stuff. Adakah mereka desparate to have special presents? Or Adakah mereka materialistik? Adakah mereka sedih sebab mereka sudah semakin tua, maka perlukan hadiah? Adakah? Adakah? Sila bantu. And since I am a normal, kais pagi makan pagi and need to save money for even just a room deposit payment, I belived, I shouldnt have one. Sure kene sekeh!

6 comments:

Anonymous said...

yulss, hepi belated birthday!..moge panjang umur murah rezki sampai ke anak cucu.. (ceh ,wish macam untuk pengantin baru plak..heh..)

Anonymous said...

haaaa...best kn sy nyanyi?? sy nk buat harmoni skali tp tak cukup org..hehe.nnti sy goreng gitar skali la...

~ said...

hhehe maseh ana. xpe nnt aku kawen bole repeat wish;p

boleh thn laa tapi pitching tu lari sket. awak tahu ke goreng gitar? goreng telur tau laaa;p nxt time sing and dance skali ye hihi

^^, said...

haha...comellll nye ngan hendbeg baru. comel sgt smpi nak nangis haha (exejeret). Heh, lain kali gmbr besaq sket noo..xnmpk pun henbeg tu. hihi.

psl wishlist tu, saje kot list brg idaman...kite yg kais pagi mkn pagi takyah ade kot, buat jiwa tertekan je sbb nnt almost the whole list jd wish list forever, never come true one. haha.

aku tgk gmbr ko gelak tu mcm terngiang2 ko ketawa haha. seb baik cute.

the seasonal blogger said...

haha.hndbag sgt lawa boleh? :D. aku rs ko mcm berseri2 la.i hope ia cume camera trick.ngeee.dasar pnjeles.x saba nk jmpe ko nnt

~ said...

esah: i know comel. bile i pakai bertambah2 comel! gedik aih nak pampang handbag kt blog. xle blah. cm lps ni xjumpe je haha nnt jumpe tgk laa bag aku tu puas2 ye;p
lawak gak komen ko psl wishlists tu tp mmg benar. kalo aku buat, sure smpai mati pon jd wish lists gak hahaha

uda: hehe berseri2 ke? blum jd pengantin lg ni;p eii xsaba jugak buk!!;D

 

Template by Best Web Hosting