Wednesday, January 21, 2009

Biarkan begitu..

Saya masih tertekan. Tapi kadang2 saja. Bila saya terfikir saya akan tertekan. Terkadang berdebar. Cepatlah masa berlalu. Biar saya dapat melupakan *sigh*

Sekarang baru saya sedar. Kerja itu lebih hebat penangannya daripada exam. Jika berjaya, terasa gembira yang amat lebih daripada perasaan di hari graduation. Dan jika sebaliknya, perasaannya lebih teruk daripada gagal dalam exam. Jika saya kata dunia saya kelam seketika, tipulah. Sungguh exaggerate. Tapi saya baru sedar, kepuasan diri untuk kerja itu penting. Teramat penting. Boleh buat saya happy, sedih, tension dan segala macam perasaan yang wujud. Dan saya hanya manusia biasa. Saya perlukan kepuasan itu. Bukan yang maksima, cukuplah sekadar memberi sedikit kegembiraan.

Buat kali ini, saya perlu tinggalkan. Tidak perlu lupakan sebab itu pengajaran buat diri sendiri. Saya patut bersyukur saya punya peluang yang lain. Harap2 tidak berulang lagi. Saya perlu berubah. Dan mencari kepuasan itu lagi *sigh*

Kala ini, saya cuma perlu waktu. Sedikit waktu untuk menenangkan jiwa. Dan saya juga perlukan kamu yang ketika ini terlalu sibuk dengan kerja*sigh*

No comments:

 

Template by Best Web Hosting